خانه - وبلاگ - آموزش - چگونه ارزدیجیتال هدیه بدهیم؟

چگونه ارزدیجیتال هدیه بدهیم؟

چگونه ارزدیجیتال هدیه بدهیم؟

تیترهای مهم مقاله

زمان مطالعه: 7 دقیقه

شما نمی‌توانید چیزی در مورد سرمایه‌گذاری‌ها در گوگل جستجو کنید بدون اینکه چند میلیون نتیجه روی ارزهای رمزپایه دریافت کنید. ارزهای دیجیتال (یا «کریپتوها») ارزهای جایگزینی هستند که در دهه گذشته محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. از آنجا که محبوبیت آنها افزایش یافته است، ارزش آنها نیز افزایش یافته است و آنها را به سرمایه گذاری بسیار جذابی برای بزرگسالان تبدیل می کند. اما قبل از اینکه وارد یک صرافی ارز دیجیتال شوید و شروع به خرید کنید، باید تکالیف خود را انجام دهید و مطمئن شوید که اصول هدیه دادن ارز دیجیتال و همه گزینه های آن را درک کرده اید. این راهنما توضیح می‌دهد که رمزارز چیست، چگونه می‌توان رمز ارز را هدیه داد، چگونه هدایای رمزنگاری شده مالیات می‌گیرند، جایگزین‌هایی برای هدیه دادن به ارزهای دیجیتال چه چیزی می تواند باشد.

Crypto چیست؟

قبل از اینکه به نحوه هدیه دادن به ارز دیجیتال بپردازیم، اجازه دهید یک قدم به عقب برگردیم و در مورد اینکه رمزارز چیست صحبت کنیم. کریپتو (یا «کریپتوکارنسی») یک دارایی دیجیتال است که در شبکه گسترده ای از رایانه ها قرار دارد. یک شکل کاملاً الکترونیکی ارز است – هیچ سکه یا اسکناس فیزیکی برای مبادله وجود ندارد. از آنجا که رمزارزهای مختلف بر اساس این ساختار دیجیتال و غیرمتمرکز ساخته شده‌اند، خارج از محدودیت‌های معمول بانک‌های مرکزی و دولت‌های فدرال وجود دارند. ارزهای دیجیتال مانند دلار آمریکا یا پزو مکزیک به یک کشور تعلق ندارند. در نتیجه، سرمایه‌گذاران می‌توانند بدون نگرانی در مورد نوسانات در بازارهای ارزهای سنتی، ارزهای دیجیتال را خریداری، بفروشند یا معامله کنند.

چرا به آنها ارزهای رمزنگاری شده می گویند و چگونه کار می کنند؟

بیشتر ارزهای دیجیتال از روشی امنیتی به نام رمزنگاری برای ایمن نگه داشتن سرمایه گذاری های همه (و خود ارز مجازی) استفاده می کنند. هیچ ارز دیجیتال فیزیکی در شبکه وجود ندارد. در عوض، موجودی هایی وجود دارد که در یک دفتر کل دیجیتال نگهداری می شوند.
این دفتر کل عمومی می تواند توسط هر کسی در سطح جهانی قابل دسترسی باشد و سیستم و معاملات آن را شفاف تر از ارزهای سنتی می کند. ممکن است گاهی بشنوید که افرادی از دفتر کل به عنوان یک “بلاک چین” یاد می کنند.

هر بار که شخصی تراکنشی را با استفاده از رمزارز انجام می دهد، آن تراکنش در دفتر کل آن ارز ثبت می شود. هر رکورد رمزگذاری می‌شود و فرآیند استخراج نامیده می‌شود. هر زمان که سکه های کریپتو خریداری می کنید، باید آنها را در یک کیف پول دیجیتال ذخیره کنید. سپس می توانید از کیف پول دیجیتال خود برای خرج کردن در کالاهای فیزیکی یا دیجیتالی استفاده کنید یا به سادگی در سایر کلاس های دارایی (سنتی تر) مانند سهام و اوراق قرضه سرمایه گذاری کنید.

چرا باید در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنید؟

در حدود یک دهه گذشته، ارزش ارزهای رمزپایه افزایش یافته است. در حال حاضر و در زمان نگارش این متن، ارزش بازار جهانی بخش کریپتو 1 تریلیون دلار است. بسیاری از آن از تقاضا ناشی می شود. از آنجایی که این مفهوم در کمک به سرمایه گذاران برای دور زدن موانع تجارت فرامرزی، سیاست و تورم بسیار موفق بوده است، علاقه به ارزهای دیجیتال به عنوان یک طبقه دارایی جدید افزایش یافته است.
اما از آنجایی که ارزهای دیجیتال بسیار جدید هستند، همچنین بسیار مهم است که بدانید این می تواند تا حدودی یک طبقه دارایی فرار باشد. منظور ما از “فرار” این است که ارزش کریپتوها می تواند از یک روز به روز دیگر به طور چشمگیری متفاوت باشد. به همین دلیل است که بسیاری از کارشناسان به شما توصیه می‌کنند در برخی از ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید، اما بقیه ترکیب دارایی خود را در دارایی‌های سنتی‌تر و کم‌ریسک‌تر پخش کنید.
در عرض یک دقیقه کمی بیشتر به آن خواهیم پرداخت.
اول، بیایید با اعداد صحبت کنیم.
از آنجایی که ارزهای دیجیتال بازده بالایی برای سرمایه گذاران به همراه داشته اند، بسیاری از سازمان ها، شبکه ها و شرکت های فین تک ارزهای دیجیتال خود را وارد بازار کرده اند. تا نوامبر 2021، بیش از 7600 ارز دیجیتال معامله می شود. اما همه رمزارزها یکسان ایجاد نمی شوند. به همین دلیل است که تعداد کمی از ارزهای دیجیتال نام آشنا هستند.
همانطور که گفته شد، به احتمال زیاد در مورد بزرگترین ارزهای دیجیتال جهان چیزهای زیادی شنیده اید. در حال حاضر، پنج رمزارز بزرگ موجود در بازار عبارتند از:
بیت کوین (BTC)
اتریوم (ETH)
تتر(USDT)
سکه بایننس (BNB)
یو اس دی سی (USDC)

چگونه کریپتو می‌خریم؟

مهم نیست که چقدر ریسک شما کوچک باشد، نادیده گرفتن بازده سودآوری که بسیاری از سرمایه گذاری های رمزنگاری شروع به ایجاد کرده اند، دشوار است. اما اگر 100% در زمینه ارزهای دیجیتال تازه کار هستید، ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چگونه سرمایه گذاری روی رمزارزها را شروع می کنید؟
اگر می خواهید رمز ارز بخرید، اولین قدم شما باید انتخاب یک سرویس معاملاتی یا محل برگزاری ارز دیجیتال باشد.
یکی از محبوب ترین گزینه ها برای خرید از طریق صرافی ارز دیجیتال است. همچنین چندین سرویس پرداخت و کارگزاری وجود دارد که به شما امکان خرید و فروش ارز دیجیتال را می دهد.
هنگامی که یک سرویس یا صرافی رمزنگاری را انتخاب کردید، باید یک کیف پول دیجیتال با آن صرافی یا سرویس کارگزاری راه اندازی کنید.
سپس، می توانید ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین یا اتریوم را از طریق آن حساب با استفاده از ارز سنتی مانند دلار آمریکا خریداری کنید.
سپس این خرید در دفتر کل ارز ثبت می شود و رمز ارز تا زمانی که بخواهید آن را به ارز سنتی تبدیل کنید به کیف پول دیجیتال شما منتقل می شود.
اینجاست که عنصر سرمایه گذاری وارد عمل می شود.
به عنوان مثال، فرض کنید شما سه بیت کوین را به قیمت 30000 دلار خریداری کرده اید (یا «من»). سپس می توانید آن بیت کوین ها را برای چندین هفته، ماه یا سال در کیف پول خود ذخیره کنید تا زمانی که ارزش به هدفی که تعیین کرده اید برسد.
اگر آن سکه ها را تا زمانی که ارزش آنها به 75000 دلار برسد در کیف پول خود نگه دارید، سپس می توانید بیت کوین های خود را با سود بسیار چشمگیر به صرافی دلار آمریکا بفروشید.
البته، هیچ تضمینی وجود ندارد که بیت کوین چه زمانی یا به این ارزش برسد. شما باید از خطر کاهش ارزش آگاه باشید و می توانید متوجه شوید که 30000 دلار برای چیزی که دیگر آنقدر ارزش ندارد پرداخت کرده اید.

آیا می توانید کریپتو را به عنوان هدیه بدهید؟

خرید کریپتو برای خود یک تجارت مهم است، اما از آنجایی که بسیاری از سکه‌ها به سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت سودآور تبدیل می‌شوند، ممکن است بخواهید ارز دیجیتال را به عزیزان خود نیز هدیه دهید.
نکته مهمی که باید قبل از شروع تلاش برای هدیه دادن رمزنگاری به همه افراد در زندگی خود به خاطر داشته باشید این است که خرید رمزنگاری برای کودکان می تواند دشوار باشد.
از نظر فنی هیچ محدودیت سنی برای تجارت یا استخراج با ارزهای دیجیتال وجود ندارد – اگرچه سایت‌های تاسیس شده مانند Coinbase و Paypal برای خرید و فروش دارایی‌های رمزنگاری شده، حداقل ۱۸ سال سن دارند.
از آنجایی که برای ذخیره رمزارز باید یک کیف پول دیجیتال داشته باشید، اکثر صرافی‌های قانونی ارز دیجیتال یا خدمات پرداخت به کودکان را اجازه نمی‌دهند.
این امر هدیه دادن رمزنگاری به بچه ها را دشوار می کند – اگرچه یک راه حل انعطاف پذیر وجود دارد که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید.
ما فقط در یک دقیقه به آن خواهیم رسید. ابتدا، اجازه دهید در مورد هدیه دادن ارز دیجیتال به بزرگسالان صحبت کنیم.
چند گزینه وجود دارد که ممکن است بخواهید بسته به طیف وسیعی از عوامل بررسی کنید. هر روش هدیه دادن با مجموعه ای از مزایا و معایب خود همراه است.
برای کمک به شما در شروع کار، ما به سرعت اصول اولیه هر روش برای هدیه دادن رمزنگاری را توضیح خواهیم داد.

کارت های هدیه کریپتو

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای هدیه دادن رمزنگاری به کسی، ارسال یک کارت هدیه ارز دیجیتال است. بسیاری از ارزها و وب‌سایت‌ها کارت‌های هدیه کریپتو ارائه می‌کنند، مانند هر کارت هدیه سنتی که ممکن است از Best Buy یا Home Depot دریافت کنید، کار می‌کنند.

با استفاده از یک صرافی رمزنگاری که کارت های هدیه ارائه می دهد، می توانید با استفاده از ارز سنتی پرداخت ها را انجام دهید. سپس یک کارت هدیه برای شما ارسال می‌شود که ارزش آن مبلغی است که واریز کرده‌اید.
پس از دادن کارت هدیه به دوست یا عزیزتان، آنها باید با ورود به همان سایت یا صرافی و وارد کردن جزئیات منحصربه‌فردی که به کارت هدیه اضافه شده است، آن را بازخرید کنند.
اگر شخصی که کارت هدیه کریپتو را بازخرید می کند قبلا یک کیف پول دیجیتالی داشته باشد، سکه هایی که برای او خریده اید می توانند مستقیماً به آن حساب ذخیره موجود واریز شوند. اگر آنها یک کیف پول دیجیتال ندارند، باید یک کیف پول جدید تنظیم کنند.
اما در مورد کارت های هدیه کریپتو، باید با دقت قدم بردارید.
ارائه دهندگان مختلف رمزنگاری قانونی تر و پایدارتر از سایرین هستند. بنابراین قبل از خرید یک کارت هدیه رمزنگاری، باید وظایف خود را انجام دهید و متوجه شوید که به چه چیزی وارد می شوید.

مبادلات رمزنگاری

ارسال یک کارت هدیه کریپتو برای یکی از عزیزان راهی عالی برای سرمایه‌گذاری دیجیتالی آن‌ها است – به خصوص اگر قبلاً در یک صرافی حساب کاربری نداشته باشند و تازه وارد دنیای ارزهای دیجیتال شده باشند.
اما اگر افرادی که می‌خواهید به آنها هدیه بدهید، قبلاً یک حساب کاربری در صرافی داشته باشند، این روند بسیار ساده‌تر است.
هر کیف پول دیجیتال آدرس مجازی مخصوص به خود را دارد. هنگامی که حساب شخصی خود را با یک صرافی رمزنگاری تنظیم کردید، باید یک روش پرداخت سنتی را پیوند دهید.
از آنجا می‌توانید سکه‌های کریپتو مانند بیت‌کوین یا اتریوم بخرید و آن‌ها را به کیف پول دیجیتالی مورد نظرتان ارسال کنید.
پس از انجام انتقال، تراکنش در دفتر ثبت می شود و سکه ها باید در حساب گیرنده ظاهر شوند. کریپتو پس از آن متعلق به آنهاست تا هر طور که می خواهند نگه دارند یا معامله کنند.

هدایای کریپتو چگونه شامل مالیات می شوند؟

مالیات و تنظیم ارزهای رمزنگاری شده برای سیاستمداران و دولت‌ها در سرتاسر جهان مسئله‌ای است.

اما در حال حاضر، خدمات درآمد داخلی (IRS) مانند مالیات بر درآمد معمولی، از هر گونه سود سرمایه ای که در کریپتو به دست می آورید، مالیات می دهد.
افزایش سرمایه مقدار پولی است که از فروش یک دارایی به دست می آورید. بنابراین اگر یک بیت کوین را به قیمت 15000 دلار بخرید و آن را به قیمت 20000 دلار بفروشید، سود سرمایه 5000 دلاری کسب کرده اید.
از نظر هدایای رمزنگاری، معمولاً نباید از هدیه خود مالیات بگیرید مگر اینکه از کمک هزینه مالیات هدیه فراتر رود. در سال 2021، کمک هزینه مالیات هدیه سالانه 15000 دلار برای هر نفر در سال است.
اگر مبلغی بیش از کمک هزینه شخصی خود را به صورت کریپتو هدیه می دهید، باید آن را از طریق فرم 709 (فرم ” اظهارنامه مالیات هدیه”) به IRS گزارش دهید و آن را در کنار اظهارنامه مالیاتی سالانه خود ارسال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *