خانه - وبلاگ - آموزش - دامیننس بیت کوین: آشنایی با حیاتی‌ترین عنصر در جهان ارزهای دیجیتالی

دامیننس بیت کوین: آشنایی با حیاتی‌ترین عنصر در جهان ارزهای دیجیتالی

دامیننس بیت کوین آشنایی با حیاتی‌ترین عنصر در جهان ارزهای دیجیتالی

تیترهای مهم مقاله

زمان مطالعه: 5 دقیقه

دامیننس بیت کوین یک معیار مهم است. چیزی است که بسیاری از معامله گران باتجربه از نزدیک آن را دنبال می کنند. به عنوان یک ابزار، می تواند به شما این حس را بدهد که فضای کریپتو چگونه کار می کند و به کجا می رود. دامیننس به معنای تسلط است. اما دامیننس بیت کوین چیست؟ خب، این اساساً سهم بیت کوین از کل سرمایه بازار همه ارزهای دیجیتال است. دامیننس بیت کوین به شما می گوید که آیا آلت کوین ها بهتر، بدتر یا شبیه بیت کوین عمل می کنند یا خیر. در این مقاله، با دامیننس بیت کوین آشنا خواهید شد و بررسی خواهید کرد که دامیننس بیت کوین چیست و چگونه کار می‌کند.

دامیننس بیت کوین چیست؟

دامیننس بیت کوین معیاری است که نشان می دهد چه مقدار از ارزش کل همه ارزهای دیجیتال از بیت کوین تشکیل شده است. اصل اساسی آن این است که اگر تسلط BTC افزایش یابد، ارزش آلتکوین ها کاهش می یابد. برعکس، اگر تسلط BTC کاهش یابد، ارزش آلتکوین ها افزایش می یابد. به دامیننس بیت کوین، شاخص تسلط بیت کوین و نسبت تسلط بیت کوین نیز گفته می شود.
– سطح دامیننس بیت کوین با مقایسه کل سرمایه بازار بیت کوین با کل سرمایه بازار سایر ارزهای دیجیتال با هم تعیین می شود.
– اصطلاح ارزش بازار کریپتو به کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال اشاره دارد. ارزش بازار یک ارز دیجیتال با ضرب تعداد کل سکه های در گردش در قیمت فعلی آنها تعیین می شود.

3 عامل کلیدی موثر بر دامیننس BTC

قدرت بیت کوین چگونه با سایر ارزهای دیجیتال مرتبط است؟ چه چیزی بر دامیننسBTC تأثیر می گذارد؟

1. افزایش استفاده از آلت کوین ها

بیت کوین برای جایگزینی ارزهای فیات و تبدیل شدن به یک ارز رایج برای انتقال ارزش ایجاد شد. از سوی دیگر، بسیاری از آلت‌کوین‌ها فراتر از یک سیستم مبادله هستند، زیرا در پروژه‌های بزرگ، از جمله بازی، امنیت، هنر و بسیاری دیگر از خدمات DeFi نیز استفاده می‌شوند. در نتیجه، دامیننس بیت کوین در بازار کاهش می یابد، زیرا آلت کوین ها به طور گسترده پذیرفته می شوند.

2. افزایش استفاده از استیبل کوین

همه ما می دانیم که بازار ارزهای دیجیتال بی ثبات است. برای مقابله با این موضوع، بسیاری از افراد شروع به جستجوی استیبل کوین ها، نوعی آلتکوین کرده اند. استیبل کوین یک ارز دیجیتال است که ارزش آن برای پایدار ماندن به کلاس دارایی دیگری مانند ارز فیات، طلا و … مرتبط است.
با استیبل کوین ها، سرمایه گذاران کریپتو همیشه مجبور نیستند پول خود را به ارزهای فیات تبدیل کنند. در عوض، آنها می توانند آن را به استیبل کوین تبدیل کنند. انتقال وجوه خود از بیت کوین بی ثبات به استیبل کوین ها دامیننس BTC کاهش می دهد.

3. راه اندازی ارزهای دیجیتال جدید

سکه های بیشتری در حال معرفی به بازار هستند و کاربران و سرمایه گذاران بیشتری را به خود جذب می کنند. برخی از این سکه ها در مدت زمان کوتاهی سرمایه گذاران و توسعه دهندگان را جذب می کنند. تیم پروژه در تلاش برای به دست آوردن ارتباط با بازار، فعالیت هایی را برای ارزشمندتر کردن آلت کوین انجام می دهد. برخی آلتکوین‌ها در رسانه‌های اجتماعی هایپ می‌شوند و سرمایه‌گذاران را وادار می‌کنند برای امکان کسب درآمد سریع به سمت پامپ قیمت بپرند. این موضوع فعالیت دامیننس بیت کوین را نیز کاهش می دهد.
راه های زیادی برای کسب درآمد سریع تر با آلت کوین ها نسبت به بیت کوین وجود دارد. قیمت بیت کوین در حال حاضر بالا است و در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال، ثبات بیشتری دارد. بسیاری از مردم در حال سرمایه‌گذاری در آلت‌کوین‌ها هستند تا از حرکت‌های پر نوسان و چشمگیر بازار سود ببرند.

2 راه برای استفاده از دامیننس بیت کوین در معاملات

آیا امکان استفاده از دامیننس بیت کوین در معاملات ارزهای دیجیتال وجود دارد؟
استفاده از دامیننس بیت کوین برای تعیین فصل آلت کوین و سایر روندهای قیمت
اصطلاح “فصل آلت کوین” دوره ای را توصیف می کند که قیمت ارزهای دیجیتال جایگزین در مقایسه با بیت کوین برای چندین هفته یا چند ماه افزایش می یابد. این اتفاق معمولاً زمانی رخ می‌دهد که قیمت بیت‌کوین پس از یک افزایش قابل توجه متوقف می‌شود و سرمایه‌گذاران سود خود را به سکه‌های دیگر منتقل می‌کنند و بازار صعودی جدیدی را برای آلت‌کوین‌ها آغاز می‌کنند.
با استفاده از شاخص دامیننس بیت کوین TradingView می توانید فصل آلتکوین را مشاهده کنید. این شاخص ارزش بازار بیت کوین را با سایر ارزهای دیجیتال مقایسه می کند. از نتیجه می توان برای تعیین اینکه آیا سرمایه گذاری در بیت کوین بهتر است یا آلت کوین ها روند قوی تری دارند استفاده کرد.

استفاده از دامیننس بیت کوین برای تجارت در بازارهای شدید

بین سال‌های 2017 تا 2021، سهم بازار BTC به 75 درصد و به 35 درصد کاهش یافت. در زمان نگارش این مقاله، کمتر احتمال دارد که ارزش بازار بیت کوین به زودی به بالای 75 درصد برسد. با این حال، زمانی که این نسبت به 75% نزدیک شود، ممکن است زمان آن رسیده باشد که انتظار کاهش قیمت بیت کوین را داشته باشیم. همچنین، نسبت نزدیک یا کمتر از 35٪ نشان می دهد که دامیننس بیت کوین در حال ضعیف شدن است و همچنین می تواند به این معنی باشد که حرکت قیمت در جهت مخالف قریب الوقوع است. البته، این فقط یک حدس و گمان است – شما باید تصمیمات خود را در مورد سرمایه گذاری های رمزنگاری خود بگیرید!

دامیننس بیت کوین نمی تواند به عنوان یک شاخص مستقل استفاده شود

دامیننس بیت کوین یک راه عالی برای کشف روند بازار است زیرا نشان می دهد که روند بیت کوین در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال چقدر قوی است. این می تواند اطلاعات بیشتری در مورد بازارهای در حال تغییر و زمان تنظیم استراتژی های خود به شما بدهد. با این حال، این استراتژی تضمین نمی کند که بیت کوین و سایر آلتکوین ها طبق پیش بینی حرکت کنند. فقط باید به عنوان راهنما همراه با سایر شاخص ها و استراتژی ها استفاده شود.

چرا دامیننس بیت کوین مهم است؟

دامیننس بیت کوین معیاری است که نشان می دهد چه مقدار از کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال از بیت کوین تشکیل شده است. می تواند به شما در درک روند بیت کوین و alts کمک کند. سلطه فعلی بیت کوین را ببینید مهمترین چیز در مورد دامیننس بیت کوین این است که می تواند به شما کمک کند تا بفهمید که آیا آلت کوین ها در برابر بیت کوین روند نزولی دارند یا صعودی.
– هنگامی که دامیننس بیت کوین بالا می رود، آلت ها، در کل، ارزش خود را در برابر BTC از دست می دهند.
– هنگامی که دامیننس BTC کاهش می یابد، تغییر در کل، ارزش خود را در مقابل BTC افزایش می دهد.
این بدان معناست که در بیشتر موارد شما می‌خواهید دامیننس بیت‌کوین در یک روند صعودی قرار بگیرد، در بیت‌کوین (پول نقد) داشته باشید. در بیشتر موارد، یک روند نزولی تند و ثابت در دامیننس در بازارهای گاوی کریپتو اتفاق می‌افتد، زیرا بازارهای صعودی شدید تمایل دارند که سرمایه‌های جایگزین را بالاتر از بیت کوین سوق دهند. به همین ترتیب، عقب نشینی این روند معمولاً نشانه ای از بازار نزولی است.
تقریباً به همین راحتی است. البته، دامیننس بیت کوین می تواند پیامدهای متفاوتی در بازه های زمانی مختلف داشته باشد، و در نهایت تنها یک ابزار در جعبه ابزار یک معامله گر است.
به طور خلاصه، یادگیری نحوه خواندن نمودار دامیننس بیت کوین بسیار مهم است. خوشبختانه در سایت ما تنها با یک کلیک با خواندن این نمودارد فاصله دارید. البته این تنها یک شاخص است تا بتوانید یک پیش‌بینی دقیق در بازار داشته باشید، همیشه باید تحقیقات خود را انجام دهید و مطمئن شوید که شاخص‌های زیادی در مورد انتخاب‌های معاملاتی خود ارائه می دهید.

استفاده از دامیننس در تحلیل‌ها

در این بخش به بررسی مفهوم دامیننس در تحلیل‌های بیت کوین، حیاتی‌ترین عنصر در جهان ارزهای دیجیتالی می‌پردازیم. دامیننس به معنای کلیدواژه‌هایی است که می‌توانند در تحلیل‌های بیت کوین کاربرد داشته باشند.
با استفاده از دامیننس می‌توان تحلیل‌های دقیق‌تری در مورد رفتار بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتالی داشت. برای مثال، با استفاده از دامیننس می‌توان به بررسی میزان تاثیر یک خبر خاص در بازار بیت کوین پرداخت.
یکی از روش‌های استفاده از دامیننس در تحلیل‌های بیت کوین، استفاده از الگوریتم‌های مختلفی است که به دامیننس‌ها توجه می‌کنند. این الگوریتم‌ها به کاربران اجازه می‌دهند برای دامیننس‌های خاصی مانند قیمت، میزان معاملات و یا تعداد بلاک‌های جدید، تحلیل‌های دقیق‌تری داشته باشند.
در نهایت، استفاده از دامیننس در تحلیل‌های بیت کوین می‌تواند به تحلیل‌گران و سرمایه‌گذاران کمک بسیاری کند. با استفاده از دامیننس‌های پیشنهادی و الگوریتم‌های مختلف، می‌توان تحلیل‌های دقیق‌تری در مورد بازار بیت کوین داشت و تصمیم‌گیری‌های بهتری انجام داد.

نتیجه گیری

در نهایت، می‌توان گفت که استفاده از دامیننس در تحلیل‌ها، بهبود پایداری و رشد ارزهای دیجیتالی، کاهش احتمال تقلب در تراکنش‌ها، افزایش اعتماد به ارزهای دیجیتالی، بهبود سرعت انتقال ارزها و بهینه‌سازی ارز دیجیتال را به دنبال دارد. در نتیجه، استفاده بهینه از دامیننس بیت کوین می‌تواند بهبود و بهره‌وری بیشتری برای کاربران و جامعه ارزهای دیجیتالی به همراه داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *