خانه - وبلاگ - تحلیل تکنیکال - تحلیل تکنیکال بیت کوین

تحلیل تکنیکال بیت کوین

تحلیل تکنیکال بیت کوین

تیترهای مهم مقاله

زمان مطالعه: 3 دقیقه

در حال حاضر بیت کوین همبستگی زیادی با طلا و شاخص‌های جهانی پیدا کرده است. از آنجایی که انس طلای جهانی رو به رشد است بیت کوین نیز رشد می‌کند. بنابراین در این برهه‌ی زمانی به جز بیت کوین بهتر است چارت طلا هم چک بکنید.

تحلیل طلا و مسیر طلای جهانی

تحلیل طلا و مسیر طلای جهانی

همانطور که در تصویر می‌بینید طلا نزدیک به سقف تاریخی خود است. احتمال تشکیل یک سقف تاریخی جدید به‌شدت بالاست. حال متوجه این موضوع می‌شویم که چرا بیت کوین با توجه به اینکه سیگنال نزولی دارد کماکان در برابر ریزش مقاومت می‌کند و با حرکت طلا ، بیت کوین نیز حرکت می‌کند.

احتمال رشد طلا تا اعداد 2300 دلار و یا حتی 2700 دلار وجود دارد. احتمالا یک حرکت شارپ به سمت بالا در طلا وجود دارد. بنابراین از لحاظ زمانی در موقعیت خاصی هستیم و باید مراقب باشیم که در دام استاپ هانت نیافتیم.

بیت کوین میریزد؟

بیت کوین میریزد؟

همانطور که در تصویر می‌بینید بیت کوین درگیر یک فشردگی قیمت در ناحیه زردرنگ است که می‌توان ناحیه زردرنگ را به یک مثلث نیز تشبیه کرد. اگر بخواهیم بگوییم که محدوده زردرنگ یک مثلث است احتمال شکست آن به سمت بالا بیشتر است.

قیمت کماکان زیر خط بالایی مثلث (خط روند نزولی ) است اما برای ریزش نیز تاییدی نداده است. بنابراین بهتر است بگوییم قیمت در یک محدوده در حال فشرده سازی است تا یک حرکت شارپ به سمت بالا یا پایین انجام دهد.

جمع بندی تحلیل بیت کوین و طلا

بیت کوین سیگنال نزولی دارد و ضعف هم در روند آن مشاهده می‌شود. اما انس طلای جهانی فاصله‌ای با ثبت یک سقف تاریخی جدید ندارد. با توجه به اینکه قدرت گام‌های چارت طلا به سمت بالا بسیار زیاد است احتمالا قبل از ریزش طلا شاهد یک سقف تاریخی جدید باشیم و سپس ریزش شدیدی را در طلا مشاهده کنیم. حال اگر بخواهیم طبق همین سناریو بیت کوین را نیز تحلیل بکنیم باید بگوییم اگر طلای جهانی سقف جدیدی بزند احتمالا بیت کوین نیز حرکت سریعی به سمت بالا خواهد داشت. نمی‌توان دقیقا گفت که حرکت بیت کوین به سمت بالا باعث ایجاد یک سقف بالای 31 هزار دلار خواهد شد یا نه اما بهتر است اگر وارد پوزیشن سل/شورت می‌شوید احتیاط کنید و از لوریج پایین استفاده کنید. بنابراین اولین نکته این است که باید بسیار مراقب باشید چرا که چنین مواقعی بهترین فرصت برای استاپ هانت توسط صرافی هاست.

آپدیت تحلیل بیتکوین

آپدیت تحلیل بیت کوین در تاریخ 1402/02/19 ساعت 13 انجام شده است.

شکست فشردگی بیت‌کوین به پایین

شکست فشردگی بیت‌کوین به پایین

فشردگی قیمتی که کمی بالاتر در مورد آن صحبت کنیم و شکلی شبیه به مثلث ایجاد کرده بود، به سمت پایین شکسته شد. با توجه به این موضوع تریدرها می‌توانند با یک استاپ‌‌لاس وارد پوزیشن سل بشوند. اولین تارگت نزول قیمت حدودا محدوده 25500 هزار دلار است.

تحلیل فوق، تحلیل کارشناسان آکادمی نجاریانی است و مسئولیت انجام یا عدم انجام موارد فوق که در تحلیل به آنها اشاره شده است به عهده شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *